Kino er en mediekanal med stor effekt og påvirkningskraft i den konkrete målgruppen du ønsker å nå. I kinosalen er publikum oppslukt av det som skjer på lerretet, og legger fra seg andre forstyrrelser. Publikum er i et påvirkelig modus, godt humør og anser reklamen som en del av underholdningen. Derfor kan vi si at reklame er best på kino.
På det store lerretet får du uovertruffen påvirkning i målgruppen. I kinosalen er publikummet oppslukt av det som skjer på lerretet, og logger seg av telefonen under besøket. De er i et påvirkelig modus, de er fokuserte, i godt humør og hvor de anser reklame som underholdning. Dette unike miljøet gir både enestående oppmerksomhet og reklameerindring, og ikke minst sterke emosjonelle bånd til merkevarer.
Reklame på kino er ikke bare for de store nasjonale selskapene, men også de lokale. Ved å annonsere for din bedrift på den lokale kinoen, vil du sikre at målgruppen du ønsker å nå ser akkurat din reklame.
For å sikre den beste effekten har vi løsninger som lar deg møte kinogjengeren flere ganger, også utenom selve kinobesøket. Ved hjelp av forskjellige digitale løsninger, gir vi deg som annonsør en unik mulighet til å kombinere et tradisjonelt medium med det digitale. Enten det er med annonser på web og app, hvor man kan treffe målgruppen før de kommer på kino.
Hver måned fremhever vi en kampanje som vi mener skiller seg ut
"Stranda caset er et godt eksempel på hvordan merkemarkører (eller "distinctive brand assets" om du vil) kan spille en viktig rolle i reklame - også for å fremme kvalitet! Det er jo nettopp fordi "Stranda-mannen" allerede er så godt etablert og forbundet med Stranda merket at vi kunne ta sjansen på å spille på Japan og plassere ham i Tokyo. Hadde karakteren hans vært ukjent så hadde merket fort druknet i virkemiddelbruken.
Samtidig vet vi at når vi klarer å holde seerengasjementet oppe gjennom en lang reklamefilm så får vi også "betalt" i form av økt oppmerksomhet og merkevyggingseffekt ved å vise lengre filmer. "Big in Japan" føler vi oss trygg på er slik - og da blir Kino et nær selvsagt medium!"