Lokal kinoreklame


Hvordan kjøpe lokaldekkende kinoreklame?

Kinoreklamen er satt sammen til ett reklamescript som består av to hoveddeler; lokal kinoreklame og riksdekkende kinoreklame. Etter reklamescriptet vises trailere og til slutt spillefilmen. 71% av kinopublikummet er på plass i salen når  den lokale reklamen begynner.

1. Geografisk segmentering:
I hvilke byer ønsker du å vise reklame? Se vår distribusjonsliste.

2. Kampanjeperiode:
Ved kjøp av Lokal kinoreklame kjøper annonsøren ett garantert antall uker med ett estimert besøk.

Reklamefilmen vil gå foran alle forestillinger, uansett filmkategori, sal og tidspunkt i ukene annonsøren har kjøpt. Start- og sluttidspunkt for kampanjen er valgfritt og fastsettes ved avtaleinngåelse.

3. Materiell og materiellfrist:
CAPA viser all reklame digitalt i HD-kvalitet. Reklamefilmene må gjennom en digitaliseringsprosess for å testes og klargjøres for kinolerretet. Reklamefilmene må likevel oppfylle noen krav til kvalitet og format før de digitaliseres. 
Klikk her for mer informasjon om tekniske spesifikasjoner.

Materiellfrist er senest mandag kl 14 uken før kampanjestart. Ved forsinket levering tilkommer et forsinkelsesgebyr på kr 4.000,-. Annonsør er selv ansvarlig for at materiell leveres innen tidsfristen.

4. Produksjon av reklamefilm:
CAPA tilbyr gjennom vår samarbeidspartner BUG produksjon av reklamefilm. Ønsker du mer informasjon rundt dette, trykk her.

WiPlog
Lokal kinoreklame